La pas prin Maroc - Partea 1

Impresii și experiențe mele din excursiile prin Maroc - Prima Parte


Debarcând la Tanger din feribotul în care ne-am urcat la Algeciras, de pe ţărmul spaniol, oricât am admirat portul marocan aflat pe coasta atlantică, nu ne-am stăpânit curiozitatea de a cunoaşte
măcar o parte şi din ceea ce am lăsat în urmă pe litoralul de răsărit al Marocului, adică aceea udată de apele Mediteranei.

De departe, din timpul traversării, acest tărm, denumit Rif, ne apăruse ascuns în ceturi. Curând însă, străbătându-l în câteva ceasuri, cale de vreo 170 de kilometri, cât se întinde până la graniţa cu Algeria, am înțeles cât e de justificat interesul pentru dezvoltarea turistică pe care autoritățile marocane îl arată în ultima vreme acestei coaste mediteraneene.



Astfel, în localitatea Al Hoceima am admirat de la 75 de metri, cât se înalţă faleza sa, un golf spectaculos, cu un perfect semicerc, conturând plaje cu nisip din cel mai fin; la Şauen ne-a surprins zona verde irigată de uedul Lau, mărginit de multimi de lauri roz; la Ouazane am zărit, dincolo de pâlcuri de case nespus de albe, coline acoperite de măslini, iar în ultimul popas, la Oujdu, capitala regiunii orientale, am simtit aerul proaspăt care coboară asupra oraşului din masivul muntos Beni-Snassen care, totodată, il protejează de intemperiile care vin de departe, de pe întinderile Oceanului Atlantic.

Dar, nu peste multe zile, am ajuns şi dincolo de aceste înălțimi ocrotitoare, în lantul de munţi mult mai impunători pe care îl constituie Atlasul Mijlociu. Până la el, o cale lesnicioasă a fost abordând din nou Tangerul pentru a depăşi mai întâi oraşul Fes, acest centru de cultură şi tradiţii din Maroc.

Comments

Popular posts from this blog

Aromele Marocului - gustul minunat al excursiilor în Maroc